המסמכים הדרושים להגשת בקשה לאזרחות צרפתית – מתוקף נישואין

אזרחות צרפתית מתוף נישואין – תנאים ורשימת מסמכים

כדי לקבל אזרחות צרפתית  מתוקף נישואין, עליך קודם כל להיות נשוי לאזרח צרפתי לפחות 5 שנים ולהצליח במבחן השפה הנקרא  tcf . מבחן זה דורש ידיעת השפה הצרפתית ברמה B1 הן בכתב והן בעל פה. המבחן מורכב משלושה חלקים: שאלון אמריקאי לאחר השמעת הודעה / טקסט בצרפתית , יכולת הבאה  בצרפתית על נושא חברתי , מבחן בעל פה מול בוחן.

חשוב לציין כי ייתכן ותתקיים  חקירה כדי להבטיח שבני הזוג עומדים בקריטריונים הנדרשים ובן הזוג המעוניין לרכוש את האזרחות הצרפתית מתוקף נישואין בעל מוטיבציה גבוהה ויכול להעיד על קשר עם התרבות הצרפתית.

בנוסף, על בני הזוג להוכיח כי בני הזוג מנהלי חיים משותפים מאז תאריך  הנישואין.

לאחר הגשת התיק בני הזוג יוחמו על הצהרה.

רשימת מסמכים :

  • טופס Cerfa מס' 03*15277 בשני עותקים הכולל את כל הפרטים  חתום
  • הוכחת  מגורים משותפים: חשבון ארנונה או חשמל על שמות שני שניט הזוג,  בו מצוין  שם משפחה, שם פרטי וכתובת מלאה
  • תעודת לידה של בן הזוג המעוניין לרכוש את האזרחות הצרפתית הכוללת את הפרטים הבאים:  שם המשפחה, השם הפרטי, התאריך ומקום לידתם של ההורים.
  • תעודת נישואין של הורי בן הזוג המעוניין לרכוש את האזרחות הצרפתית
  • תעודות לידה של הורי בני הזוג המעוניין לרכוש את האזרחות הצרפתית
  • העתק תעודת זהות ישראלית ודרכון ישראל של בן הזוג המעוניין לרכוש את האזרחות הצרפתית
  • תעודת נישואין  צרפתית של בני הזוג ממרשם הצרפתים שתוקפה פחות
  • תעודות לידה של ילדים שנולדו לפני הנישואין או אחריהם, אם רלוונטי.
  • הוכחה אזרחות צרפתית של בן הזוג הצרפתי  : תעודת זהות צרפתית מאובטחת ודרכון צרפתי ביומטרי ובמקרה ובעל האזרחות הצרפתית הינו יליד ישראל (כלומר צרפתי בהורשה בלבד) אישור מבית המשפט על אזרחותו הצרפתית – פסק דין המאשר את אזרחותו הצרפתית או לחילופין כל המסמכים המעידים על מקור זכאותו לאזרחות צרפתית.
  • תעודת קונסולרית של בן הזוג הצרפתי במרשם הצרפתים שמתגוררים מחוץ לצרפת
  • במקרה ובן הזוג המעוניין לרכוש את האזרחות הצרפתית היה נשוי טרם נישואיו עם בעל האזרחות הצרפתית ( נישואין קודמים) עליו להגיש תעודות גירושין
  • תעודת יושר של בן הזוג המעוניין לרכוש את האזרחות הצרפתית.

כאשר לבן הזוג הזר ישנם ילדים קטינים, חובה להצהיר עליהם ולצרף את תעודות לידתם כדי שהילדים הקטינים יופיעו בהצהרת האזרחות הצרפתית ויקבלו גם הם את הזכאות .

מסמכים שעל המבקש להציג

1.תעודת לידה של המבקש – דו לשונית  אנגלית עברית לילידי הארץ או רב לשונית למי שנולד בחו״ל  –

2 – תעודת נישואין של הורי המבקש

3 – תעודות לידה של הורי המבקש

4. צילום ספר המשפחה של המבקש  Livert de famille  + תעודת נישואין צרפתית של המבקש ממרשם הצרפתים (לכל מי שעשה ספר משפחה צרפתי קיימת תעודת נישואין צרפתית במרדשם הצרפתי של נאנט – ראה הסבר באתלר הזה)

5. צילום ספר המשפחה של המבקש  עם בן הזוג הצרפתי  Livert de famille

6.  צילום תעודת זהות ישראלית וצילום דרכון  של המבקש

7.   שני מסמכים המעידים על ניהול חיים משותפים, לבחירה:  אישור על חשבון בנק משותף/ ארנונה ע"ש שני בני הזוג / חוזה המעיד על קניית נכס מקרקעין במשותף/ חוזה שכירות ע"ש שני בני הזוג כשוכרים / דו"ח מס הכנסה ע"ש שני בני הזוג / חשבון גז או חשמל ע"ש שני בני הזוג

8 תעודת יושר של המבקש

9. קורות חיים בצרפתית

10. תעודות לידה של ילדים קטינים אשר גם כן זכאים לאזרחות על פי סעיף 21.2 של הקוד סיביל הצרפתי והוכחות  בעניין מקום מגורים שלהם – בעצם ילדים שנולדו מנישואים קודמים או ממערכת זוגיות אחרת ואשר הינם קטינים בעת הגשת הבקשה.

11. אישור על הצלחה במבחן השפה הצרפתית – tcf – המעיד על הצלחה במבחן השפה לפני פחות משנתיים.

שימו לב: לכל מי שעבר את מבחן השפה לפני אפריל 2020 נדרשדת השלמת מבחן – זאת בעבקות העלת רמת המבחן בחודש אפריל 2020 והוספת דרישת חיבור בשפה הצרפתית  .

ביום הגעה לקונסוליה יש להביא את המסמכים המצולמים בצירוף עם המקור לצורך אימות כל תצלום  בצירוף לתרגום שלו

כל המסמכים בשפה שאיננה צרפתית צריכים להיות מתורגמים לצרפתית על ידי מתרגם מוסמך על ידי הקונסוליה (בעמוד זה תמצאו את רשימת המתרגמים המוסמכים מטעם הקונסוליה הצרפתית הראשית בתל אביב) .

לתשומת ליבכם: אין צורך לפנות לעו"ד או נוטריון ולשלם פי שלוש עבור תרגום המסמכים! זאת בידיעה כי נדרש תרגום על ידי מתרגם מוסמך שאיננו חייב להיות עו"ד או נוטריון!

לכן, הנכם מוזמנים לפנות לאחד מהמתרגמים המוסמכים – שאיננו עו"ד או נוטריון  – אשר מופיע ברשימת המתרגמים המוסמכים מטעם הקונסוליה .

מסמכים שעל בן הזוג הצרפתי להציג

  1. לבחירה:

–          תעודת זהות צרפתית מאובטחת (חדשה)

–          תעודה המעידה על אזרחות צרפתית מבית המשפט בצרפת (במידה  ומקור הזכאות הינו רחוק הקונסוליה תדרוש מבין הזוג הצרפתי לעבור את ההליך הזה )

–        צילום ספר המשפחה של המבקש  Livert de famille  + תעודת נישואין צרפתית של המבקש ממרשם הצרפתים (לכל מי שעשה ספר משפחה צרפתי קיימת תעודת נישואין צרפתית במרדשם הצרפתי של נאנט – ראה הסבר באתלר הזה)

בנוסף:

תעודת לידה צרפתית מעודכנת

   תעודה קונסולרית

דרכון צרפתי בהתוקף

לאור שינוי הוראות פנימיות וצו של משרד החוץ הצרפתי החל מחודש אפריל 2020 הועלתה רמת מבחן השפה ונדרשת גם כן יכולת ניסוח בשפה הצרפתית . בנוסף, התבטל הפטור של הגיל (62).  הפטור למבחן יינתן רק למועמד  שייציג תואר המעיד  על לימודים  במוסד להשכלה גבוהה בצרפת או בעל נכות מאובחנת ע;״י רופא ממין צרפתי ובעל תעודת נכות.

בדף זה תוכלו למצוא מידע בנושאים:

אזרחות צרפתית לבן זוג

אזרחות צרפתית רשימת מסמכים

אזרחות צרפתית לבת זוג

אזרחות צרפתית מתוקף נישואין

נישואין עם צרפתי

דרכון צרפתי לבן זוג

ספר משפחה צרפתי

רכישת אזרחות צרפתית

אזרחות צרפתית תנאים

קבלת אזרחות צרפתית לבן זוג

ספר משפחה צרפתי