חידוש דרכון צרפתי| דרכון צרפתי | דרכון צרפתי זכאות

זכאות  לאזרחות צרפתית/דרכון צרפתי biometric passport

ישנם  מספר מקורות לזכאות לאזרחות צרפתית:  הורשה, נישואין עם צרפתי/ה, התאזרחות, זכות  מלידה, הצהרה או זכות מתוקף  אמנה בין צרפת למדינות אחרות.

 חלק מהזכאויות נושאי התישנות   ( 50 שנה)  , חלק מהזכאויות אינן מתישנות..

כאשר הנכם פונים לקונסוליה  הצרפתית בישראל  כדי להירשם כצרפתי/ה או בן/בת של צרפתי/ה הנכם מתבקשים בכל פעם להוכיח:

א –  את מקור זכאותכם,

ב – את ההורשה (קשר בניכם למקור האזרחות)

ג – כי עדין לא מעברה תקופת ההתיישנות או כי זכאותכם איננה מתיישנת כלל

בעיקרון, אדם שמגיע לאחר גיל  50 ואף  פעם לא החזיק באזרחותו או לא נרשם בקונסוליה הצרפתית בארץ, מתבקש על ידי מחלקת הרישום של הקונסוליה הצרפתית לעבור הליך משפטי מול הרשם לענייני אזרחות בצרפת לקביעת זכאותו לאזרחות צרפתית.

לאחר שבית המשפט יאשר את זכאותו לאזרחות צרפתית יהיה צורך לעבור מול מרשם הצרפתים (נאנט) והקונסוליה הצרפתית בישראל הליכים מנהליים לצורך רישום קונסולרי ועדכון מעמד אזרחי.

כך, , אם כבר יש לכם הוכחה כלשהי שאתם או אחד מהוריכם או הורי הורכם היה בעבר  אזרח צרפת, כדאי מאוד לחדש את זכאותכם.  לצורך כך, תפנו לעו"ד אשר יטפל באיתור המסמכים הנדרשים, הגשת תיק לבית המשפט לעניני אזרחות בצרפת (אם נדרש) וכמו כן עדכון  מעמדכם  האזרחי  מול הקונסוליה הצרפתית (ספר משפחה מעודכן עם הפרטים שלכם, בני זוגכם וילדיכם).

מי זכאי לאזרחות צרפתית/לדרכון צרפתי?

זכאויות  לאזרחות צרפתית/דרכון צרפתי  נושאי ההתיישנות:

1 – זכאי יליד צרפת  או אלג’יר (לפני שנת 1963 בלבד) מהורה שגם כן נולד בצרפת או אלגיר (לפני ה 01.01.01963 בלבד) – דור שני ברציפות

2 – זכאי כל אדם שנולד מהורה  בעל אזרחות צרפתית  בתנאי כי ההורה הכיר בו כבנו/בתו מול רשות צרפתית או מול רשות אחרת מוסמכת לכך בהיותו קטין.

3  – בהקשר זה, ילדים אשר נולדו לאחר נישואי הוריהם לא נדרשים  להציג  הכרת אבהות או אמהות. לחילופין, ילדים אשר נולדו מחוץ לנישואין או לפני נישואי הוריהם צריכים להציג הכרת אבהות/אמהות תקפה : הכרה שנערכה מול הקיד רישום הצרפתי או מול פקיד רישום אחר (בארץ המסמך נקרא « הכרת אבהות  לילד שנולד מאישה פנויה »).

לגבי ילדים שעדין היו קטינים ב 01.01.2008  : ההורשה כלפי האם הינה קבועה לפי חוק (חוק חדש משנת 2008) , כך שאין צורך בהכרת אימהות במידה והנכם צרפתים דרך האם.לחילופין, כאשר הנכם צרפתים דרך האב יש צורך בהכרת אבהות  מול רשות צרפתית או מול מרד הפנים (ראה דלעיל).

4 – זכאי כל ילדי טוניס שנולד בטוניסיה מהורה שגם כן נולד בטוניסיה  בתקופת המנדט בתנאים מסיימים (אמנה צרפת – טוניסיה )

שימו לב, לידה בצרפת בלבד אינה מקנה אזרחות.
כמו כן, גם לידה בטוניסיה או מרוקו בלבד אינה מקנה אזרחות.

זכאויות לאזרחות צרפתית שאינן מתיישנות:

1 – זכאי כל אדם ללא קשר למקום לידתו  בן/בת להורה אחד  אשר התאזרח  לצרפתי בהיותו  קטין זאת בתנאי כי ההורה הכיר בו כבנו/בתו מול רשות צרפתית או מול רשות אחרת מוסמכת לכך

2 – זכאי כל אדם שנולד/ה  בצרפת או אלג’יר מהורים זרים (בעלי אזרחות שאיננה אזרחות צרפתית  אשר הגישו לטובתו הצהרה (déclaration ) בהיותו קטין כדי שיקבל את הזכאות לאזרחות צרפתית

3 – זכאי כל יליד צרפת מהורים ללא אזרחות  או כל יליד צרפת שאיננו  זכאי לקבלת אזרחות אחרת מתוקף הורשה .

4 – זכאי כל יליד צרפת אשר התגורר בה לפחות 5 שנים ברציפות וזאת החל מגיל 11 בתנאי כי הוריו הגישו לטובתו הצהרה בהיותו קטין

התאזרחות:

התאזרחות לצרפתי/ה מתוקף נישואין

§       אם התחתנתם עם אזרח/ית צרפת.
שימו לב שתנאי לקבלת אזרחות צרפתית בזכות נישואין הוא ידיעת השפה הצרפתית (דיבור ברמה טובה והבנה ברמה טובה מאוד). תנאי זה נבדק במסגרת מבחן אשר נערך ע »י המכון הצרפתי וכמו כן בראיון אישי של כשעה עם המועמד

§       תנאי נוסף הוא שעברו לפחות 5 שנים מאז החתונה  (5 שנים של חיים משותפים).