1.  הגשת בקשות לאזרחות צרפתית מתוקף הורשה או חידוש אזרחות

 ג'ולי דניאל, עו"ד ונוטריון , מתמחה מזה זמן רב  ובהצלחה רבה בתחום אזרחות צרפתית ודרכון צרפתי.

עו"ד ג׳ולי  דניאל , בעלת תואר שני במשפטים מאוניברסיטה בפריז, דוברת צרפתית שפת אם, ובעצמה בעלת אזרחות צרפתית ודרכון צרפתי, הינה עו"ד ישראלית וכמו כן עו"ד מוסמכת מטעם הקונסוליה הצרפתית בישראל כעורך דין ונוטריון מומחה בדין צרפתי  , נוטריון מוסמך בדין צרפתי ובדין ישראלי  וכמו כן בעריכת מסמכים משפטיים בהתאם לדין הצרפתי ( צוואות , יפוי כח בצרפתית, תרגומים נוטריונים מעברית לצרפתית ומצרפתית לעברית… ). 

משרדה של עורכת דין דניאל מעניק לכם  שירות מקצועי ואמין, בשפה העברית או הצרפתית או האנגלית או הספרדית  –  לפי בחירתכם –  בתחום הדין הצרפתי בכלל ובפרט בחידוש אזרחות צרפתית ו/או חידוש דרכון צרפתי  .

משרדנו הינו משרד רב לשוני אמיתי, בו עובדים עורכי דין  ומתמחים דוברי השפות הבאות: צרפתית , אנגלית , ספרדית , פורטוגזית וכמובן עברית.

ידוע לנו כי רוב הישראלים זכאים לדרכון צרפתי או אזרחות צרפתית נולדו בארץ  ולא מדברים את השפה הצרפתית, ידוע כי כיום הקונסוליה הכללית של צרפת מעמידה קשיים רבים לכל הישראלים זכאים לדרכון צרפתי אשר ומעונינים לחדש את זכאותם. 

בשנתיים האחרונות בעיקר, ילדים של אזרחי צרפתי שנולדו בישראל  מתקשים לחדש את זכאותם לאזרחות צרפתית ,  או אפילו לחדש את הדרכון הצרפתי שלהם, אפילו אם החזיקו בעבר בדרכון צרפתי או באזרחות צרפתית.ֿ

הסיבה הינה כי משרד החוץ הצרפתי נתן לקונסוליות הצרפתיות הוראות ברורות לפיהן יש לברר לעומק עבור כל מבקש אזרחות צרפתית את מקור זכאותו לאזרחות צרפתית ואת כל המסמכים המעידים על זכאותו.

ֿלעיתים קרובות , הרבה ישראלים  שהיו בעבר רשומים בקונסוליה הצרפתית  – ובעצם היו פעם רשומים כאזרחי צרפת – או שהוריהם היו רשומים בקונסוליה הצרפתית כאזרחי צרפת מתבקשים שוב להציג מספר רב של מסמכים על מנת לחדש את הדרכון הצרפתי שלהם.

מדוע קורה הדבר ומה הקונסוליה דורשת?

בעצם, בעת בקשת חידוש דרכון צרפתי או בקשת חידוש אזרחות צרפתית, המבקש צריך להוכיח את מקור זכאותו ואת שרשרת ההורשה המקשרת בינו לבין מקור הזכאות – דהיינו מאפה מגיעה  זכותו לאזרחות.  הרי אם המבקש יליד הארץ, הוא לא זכאי מכח לידה אלא זכאותו מקורה בדור קודם: אולי הוריו נולד בצרפת כדור שני ברציפות? אולי סבא או סבתא שלו נולדו באלגיר כדור שני ברציפות? אולי סבא וסבהתא שלו ילידי מרוקו או טוניס והתאזרחו לצרפתים ? אולי אחד מהוריו התאזרח לצרפתי כאשר המבקש היה קטין?

קיימות בעצם מקורות שונים לאזרחות צרפתית – פירוטים בדף אחר באתר זה אז ננסה פה לסכמם:

 אזרחות  צרפתית מכח לידה:

זכאי לאזרחות צרפתית מלידה יליד צרפת שנולד מהורי אחד שנולד בצרפת או באלגיר

או  יליד אלגיר שנולד מהורה אחד שנולד בעצמו באלגיר או בצרפת.

אזרחות צרפתית מכח התאזרחות או רכישת אזרחות צרפתית :

מי שקיבל אזרחות צרפתית מכח החלטה ממשלתית – ללא קשר למקום לידתו – זה המקרה של רוב ילידי מרוקו או טוניסיה

או מי שקיבל אזרחות צרפתית מכח נישואין – דרך הצהרה – כבן זוג של צרפתי

או יליד צרפת שלגביו הוגשה הצהרת אזרחות  בהיותו קטין – מדובר  לרוב בילידי צרפת מהורים זרים או ליתומי מלחמה שקיבלו אזרחות צרפתית על פי החלטה ממשלתית

אזרחות צרפתית מכח הורשה:

מי שנולד מהורה אחד צרפתי –  לדוגמא יליד ישראל שנולד מהורה אחד שהיה צרפתי כבר –  זכאות זו עוברת מדור לדור אך מקורה  בעצם איננו ברור ולכן למי שזכאי מכח הורשה בלבד נדרש להוכיח מאפה באה הזכאות של ההורה עצמו – זו לפחות הדרישה של הקונסוליה הצרפתית ושל משרד החוץ הצרפתי.

הסיבה היא כי היום בעת הנפקת דרכונים ביומטרים, יש לוודא מה מקור הזכאות של הצרפתי בהורשה : מאפה הוריו זכאי? או מאפה הורי הוריו זכאים?

משרדנו מתמחה בחיפוש התעודות  מוכל המסמכים המעידים על מקור  הזכאות לאזרחות צרפתית של ישראלים (או אחרים) . אנו פונים למרשמים השונים בצרפת על מנת להוציא ולהציג בפני הקונסוליה הצרפתית או בית המשפט  הצרפתי הן את הוכחות  מקור הזכאות של המבקש והן את שרשרת ההורשה.

  אזרחות צרפתית מתוקף הורשה (חידוש זכאות של הורים ילדים ונכדים)  מול הקונסוליה הצרפתית או תביעת אזרחות צרפתית בפני בית המשפט בצרפת

– אזרחות צרפתית מתוקף  הצהרה  (חידוש זכאות לאזרחות צרפתית / דרכון צרפתי למחזיקי דרכון צרפתי או רישום קונסולרי של לפחות 10 שנים ברצף או הוצאת אזרחות צרפתית לבני זוג של בעלי אזרחות צרפתית / דרכון צרפתי )

-רכישת אזרחות צמרפתית  מתוקף נישואין עם בן זגו או בת זוג צרפתי /ה

עו״ד ג׳ולי דניאל מומחית מזה שנים רבות בתחום חידוש האזרחות הצרפתית או חידוש דרכון צרפתי, מכירה היטב את ההליך המשפטי. ההליך המשפטי הינו ארוך ודורש הרבה ניירת , מדובר בבקשת לתעודה המעידה על אזרחות צרפתית. מדובר בהליך ארוך אל מול בית המשפט לעניני אזרחות צרפתית בצרפת וזאת כאשר הדרישות מבחינת הצגת ניירת הינן גבוהות ביותר .

עו"ד ג'ולי דניאל מומחית בתחום האזרחות הצרפתית, מעניקה ללקוחותיה יעוץ אישי ומכוון, הכולל השגת המסמכים בצרפת, הדרכה בהכנת המסמכים הישראליים הדרושים ע"י הקונסוליה הצרפתית בארץ, הגשת בקשות לבית משפט לעניני אזרחות בצרפת, טיפול בחידוש אזרחות צרפתית דרך הצהרה וכל מה שנוגע להליך המשפטי לקבלת אזרחות צרפתית / דרכון צרפתי.

עו"ד ג'ולי דניאל מטפלת בהכנת המסמכים הדרושים ע"י הקונסוליה הצרפתית בארץ לצורך רישום קונסולרי וקבלת דרכון , מילוי טפסים והתמודדות עם הדרישות הגבוהות לצורך קבלת דרכון צרפתי.

עו"ד ג'ולי דניאל מכינה לכם את כל הניירת/המסמכים הנדרשים כך שהנכם יכולים לגשת לקונסוליה "מוכנים וערוכים" לקבלת הדרכון הצרפתי שלכם ושל  ילדכם.

במידה ונדרשתם ע"י הקונסוליה הצרפתית לעבור את ההליך הארוך של בקשת תעודה המעידה על אזרחות צרפתית אל מול בית המשפט לעניני אזרחות בצרפת ( הנקרא בצרפתית   CERTIFICAT DE NATIONALITE FRANCAISE ), עו"ד ג'ולי דניאל מטפלת בבקשתכם מ א' עד ת' מגישה באופן אישי,את התיק שלכם בצרפת, מבצעת מעקב מול מזכירות הרשם להתקדמות התיק וזאת עד למתן החלטה ( מול בית המשפט לעניני אזרחות בצרפת).

 יש לציין כי עו"ד ג'ולי דניאל מגישה בעצמה לבית המשפט לעניני אזרחות בצרפת את תיקי לקוחותיה ובכך מקצרת את ההליך המשפטי לחידוש אזרחות צרפתית באופן משמעותי ביותר (התעודה המעידה על אזרחות צרפתית מתקבלת כשמונה חודשים לאחר הגשת הבקשה).

לאחר קבלת התעודה, עו"ד ג'ולי דניאל מלווה אתכם בכל הפרוצדורה האדמיניסטרטיבית שעולכם לעבור מול הקונסוליה הצרפתית כדי להירשם ולהעביר את זכאותכם בהורשה לילדכם ולנכדיכם , וזאת עד שהנכד האחרון מקבל את הדרכון הצרפתי שלו!

פירוט ההליך:

בשלב ראשון ניתן לקבל יעוץ הכולל בדיקת המסמכים הקיימים, בדיקה במרשמים הצרפתיים, בדיקה מול מוסדות בצרפת , וככל הניתן בדיקה מול הקונסוליה הצרפתית בארץ

לאחר מכן השגת המסמכים החסרים ברשויות בצרפת ו/או במרוקו ו/או בטוניס ו/או באלג'יר, הכנת התיק והדרכה בהכנת המסמכים הישראליים,והגשתו לבית המשפט בצרפת על ידי עו"ד ג'ולי דניאל בעצמה.

לאחר הגשת התיק, עו"ד ג'ולי דניאל  עוקבת  לאחר החלטות או דרישות נוספות בתיקי לקוחותיה . יש לציין כי עו"ד ג'ולי דניאל נוסעת פעמים רבות לאורך כל השנה  ורגילה לעבוד מול מזכירות בית המשפט לעניני אזרחות בצרפת .

ייחודיות השירות המשפטי המוצע:

עבודה בשלבים עם תחנות יציאה!

עו"ד ג'ולי דניאל איננה מתחייבת לגבי החלטת הרשם מכיוון שמדובר בהחלטה שיפוטית בלבד, אך ניתן להפסיק את ההליך מוקדם יותר בהתחשב למצב התיק במקרים הבאים:

1)  לאחר פגישה הייעוץ הראשונה בקונסוליה/אצל עו"ד דניאל ג'ולי  וזאת על פי החלטת הלקוח וללא שום התחייבות או חתימה על הסכם שכ"ט כלשהו.

2) לאחר הנסיון להשגת המסמכים במוסדות בצרפת –רק אם לא הושגו מספיק מסמכים והוחלט על ידי עו"ד דניאל ג'ולי שלא ניתן לשלוח את הבקשה (בהתאם למסמכים שהתקבלו, ורק על פי החלטה של עו"ד ג'ולידניאל ).

פירוט התהליך

בפגישת היעוץ הראשונה אצל עו"ד ג'ולי דניאל  נערכת בדיקת המסמכים הקיימים , רישומים קודמים ברשויות הקונסולריות בארץ או מול מוסדות בצרפת, בדיקה במרשמים הצרפתים  והערכה לגבי קיום הזכות וסיכויים להשגת מסמכים נוספים חסרים במוסדות המנהליים בצרפת.

לאחר פגישה זו הלקוח יכול להחליט (לאחר קבלת המלצתה של עו"ד ג'ולי דניאל ) האם להתחיל  בתהליך או לא.

במידה והלקוח מחליט להתחיל בתהליך, הוא חותם על הסכם שכ"ט והשירות המשפטי נעשה בשלבים כדי לתת אפשרות ללקוח להמשיך או להפסיק בהליך לפני הגשת הבקשה:

שלב א' הינו השגת המסמכים החשובים ביותר בצרפת מול מוסדות צרפתיים ובדיקת מצב נוספת מול הקונסוליה בארץ , לאחר מכן, נערכים לפגישה שנייה וסיכום.

השלב האחרון הינו הגשת התיק לבית המשפט בצרפת והעברת העתקים מכל המסמכים ללקוח .

לאחר מספר חודשים, הקונסוליה הצרפתית יוצרת קשר עם עו"ד ג'ולי דניאל ומודיע כי התקבלה החלטת הרשם: מתן התעודה המעידה על אזרחות צרפתית שמשמעותה קבלת האזרחות צרפתית, או לחילופין בקשת מסמכים או נתונים נוספים.

לאחר מכן עו"ד ג'ולי דניאל מלווה את הלקוח בתהליכי רישום קונסולרי ובקשת ספר משפחה, בקשת דרכון צרפתי או ת.ז. צרפתית, זאות כולל העברת הזכאות לאזרחות צרפתית לילדים ואפילו לנכדים! 

2.  קבלת אזרחות צרפתית מתוקף נישואים:

עו"ד ג'ולי דניאל איננה אחראית לגבי עמידת המבקש/ת למבחן השפה ו/או החלטת האחראית במחלקת האזרחות לאחר מבחן השפה הראשון ו/או המלצת כב' הקונסול ו/או סירוב של כב' הקונסול לחתימתה על ההצהרה

פירוט התהליך

בפגישת היעוץ הראשונה אצל עו"ד ג'ולי דניאל נבדקים המצב האזרחי של שני בני הזוג ועימדתם בתנאים לפי החוק הצרפתי, (מסמכים קיימים, רישומים קודמים ברשויות הקונסולריות בארץ והשלמתם, הסבר לגבי רמת השפה הנדרשת של בן/ת הזוג המבקש/ת לקבלת האזרחות הצרפתית מתוקף נישואיו/ה עם צרפתי/ה והענות לכל השאלות של בני הזוג) בסוף הפגישה נערכת הערכה לגבי עילת הזכות ונכונות הגשת מועמדות בקונסוליה.

לאחר פגישה זו הלקוח יכול להחליט (לאחר קבלת ההמלצה של עו"ד ג'ולי דניאל ) האם להתחיל  בתהליך או לא.

במידה והלקוח מחליט להתחיל בתהליך, הוא חותם על הסכם שכ"ט,   עו"ד ג'ולי דניאל מתחילה בעבודה להשגת המסמכים  הצרפתיים הנדרשים, ליווי הלקוח לפני ראיון השפה בקונסוליה בתל אביב לצורך רישומים או עדכון מצב אזרחי באם יש צורך בכך, והכנת התיק בצירוף מסמכים ישראליים מתורגמים על ידי מתרגם מוסמך מטעם הקונסוליה הצרפתית והמסמכים האחרים הנדרשים.

משלב זה בני הזוג קובעים במחלקת האזרחות  לראיון השפה (נוכחות שני בני הזוג מומלצת).

לפני הפגישה בקונסוליה (מבחן השפה) עו"ד ג'ולי דניאל מעבירה לבני הזוג את כל המסמכים הנדרשים: הן הצרפתיים והן הישראלים (מתורגמים על ידי מתרגם מוסמך).

לאחר מבחן השפה (אם עבר בהצלחה) בני הזוג יקבעו פגישה עם כב' הקונסול לחתימה על ההצהרה.

חתימת ההצהרה ע"י בני הזוג תעשה מול כבוד הקונסול לאחר שכב' הקונסול תבדוק, שוב, את מוטיבציית המבקש/ת  ורמת הצרפתית שלו/ה.